Cieľom seminára je zdôrazniť význam dát ako strategického aktíva a podporiť ich efektívne využívanie v organizáciach. Seminár sa zameriava na ozrejmenie manažmentu hodnoty dát a faktu, že údaje patria k aktívam firmy, poukázanie na faktické a hlboké prepojenie dát a procesov organizácií, navedenie manažérov k tomu, aby začali rozmýšľať o tom, ktoré dáta sú pre nich najdôležitejšie a aby im začali venovať pozornosť, a motivovanie poslucháčov k tomu, aby urobili prvé kroky k získaniu detailnejších informácií a začali o význame svojich dát diskutovať interne u seba v organizácii.
Po ukončení seminára budú účastníci oboznámení s kategorizáciou údajov z rozličných pohľadov, prepojením firemných procesov s dátami, životným cyklom spracovania dát, infraštruktúrou, ktorá nevyhnutne patrí k zberu a spracovaniu dát, zmenami náplne práce bežných pozícií vo výrobnom procese a kľúčovými znalosťami, ktoré by mali mať zamestnanci spoločnosti riadenej na základe dát.